بازاريابي لوازم آرايشي و بهداشتي: 8 اصل طلايي

اين وبلاگ جاي خوبي براي آموختن در حوزه لوازم آرايشي و بهداشتي است

بازاريابي لوازم آرايشي و بهداشتي: 8 اصل طلايي

۳۴ بازديد

در كشورهاي در حال توسعه ميزان مصرف لوازم آرايشي و بهداشتي به مراتب بيشتر از كشورهاي ديگر است. از اين رو بازار بسيار خوبي براي كالاهاي آرايشي و بهداشتي در كشورهايي مانند ايران وجود دارد. دانستن اصول و قواعد بازاريابي لوازم آرايشي و بهداشتي كمك مي كند تا بتوانيم ضمن شناسايي نيازهاي واقعي مشتريان محصولات آرايشي و بهداشتي را به درستي معرفي كنيم و به فروش بيشتري دست يابيم.
بخش زيادي از مشتريان اصلي لوازم آرايشي و بهداشتي خانم هستند. خريد عطر مردانه از اين رو اين بازار مي تواند كاملا براساس نيازها و خواسته هاي زنان تعريف شود. از آنجايي كه تحقيقات نشان مي دهد 74درصد خانم ها در شبكه هاي اجتماعي عضو هستند شايد لازم باشد علاوه بر بازاريابي سنتي در فضاي ديجيتال هم براي معرفي محصولات آرايشي و بهداشتي حضور داشته باشيد.

بنابراين گرچه در بازاريابي سنتي لوازم آرايشي و بهداشتي مي توان امكان هاي فراواني براي جلب نظر مشتري يافت اما در فضاي مجازي نيز امكان هاي متعددي وجود دارد. شايد در نظر اول بگوييد كه عطر و بوي لوازم آرايشي در فروش آنها بسيار موثر است. من نيز اين اصل مهم را ناديده نمي گيرم اما از آنجا كه مشتريان اين محصولات در دنياي جديد در شبكه هاي اجتماعي گردهم مي آيند شايد فرصت مناسبي است تا محصولات آرايشي و بهداشتي را در اين شبكه ها هم ارائه كنيم.

بازاريابي لوازم آرايشي و بهداشتي

در اين يادداشت برخي از شيوه هاي بازاريابي سنتي و اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي را معرفي مي كنيم. زيرا به كارگيري شيوه هاي بازاريابي زير به شما كمك مي كند مشتريان بيشتري را به سمت خود جذب كنيد و در نتيجه فروش تان را افزايش دهيد.

نكته اول: در بازاريابي لوازم آرايشي رنگ بسيار مهم است. هديه تولد مردانه شركت هايي كه براساس واحد مطالعات و تحقيقات رنگ محصولات خود را انتخاب مي كنند به مراتب موفق تر از شركت هايي هستند كه بدون تحقيق لوازم آرايشي را در رنگ هاي مختلف توليد مي كنند.

اگر شما در زمينه بازاريابي لوازم آرايشي فعاليت داريد و دوست داريد تا مشتريان بيشتري داشته باشيد از رنگ در همه مراحل به درستي استفاده كنيد تا خانم ها با علاقه و شوق زياد محصول شما را خريداري كنند. اگر محصول شما داراي رنگ هاي استاندارد نيست همين امروز با استفاده از كارشناس هاي حرفه اي رنگ هاي درستي را براي معرفي محصول انتخاب كنيد.

نكته دوم: در بازاريابي لوازم آرايشي و بهداشتي، بسته بندي و طراحي روي آن خيلي هديه اي خاص براي روز مرد اهميت دارد.خانم ها در ديدن بسيار ظريفند و همه چيز را به دقت نگاه مي كنند. يك بسته بندي زيبا به مراتب مشتري بيشتري نسبت به يك بسته بندي نازيبا دارد. شايد بگوييد در دنياي امروز بسته بندي همه كالاها اهميت دارد. اين سخن درستي است اما بي ترديد بسته بندي محصولات آرايشي و بهداشتي خيلي در بازاريابي موثر است. هيچ گاه محصول آرايشي را در پك هاي ساده و بدون طراحي زيبا عرضه نكنيد زيرا شانس خود را براي فروش از دست مي دهيد. بايد تا آنجا كه ممكن است كالا را در يك بسته بندي زيبا عرضه كنيد. اين بسته ها در ديد مشتري بسيار خوب جلوه مي كند. وقتي شما محصولي را در شبكه اجتماعي به مشتريان احتمالي معرفي مي كند يك بسته زيبا خريدار بيشتري دارد.

نكته سوم: حتما براي محصول آرايشي خود يك ويدئوي آموزشي درباره چگونگي استفاده از آن بسازيد. هديه روز مادر فيلم كوتاه آموزشي به مشتري احتمالي كمك مي كند تا ضمن ياد گرفتن از نحوه استفاده كالا، به خريد آن كالا تمايل هم پيدا كند. گاهي ويدئوهاي زيبا دست به دست مي شود و محصول شما را به افراد زيادي معرفي مي كند. حتما مي دانيد كه محصول آرايشي را كسي بايد معرفي كند كه زيباست. طبعا شما هم با من موافقيد كه مردان براي معرفي ويدئوي محصولات آرايشي و بهداشتي گزينه نامناسبي نيستند.

نكته چهارم: براي مشتريان قبلي خود همواره كاتالوگي از محصولات جديد بفرستيد. هديه سالگرد ازدواج ارزان شايد بگوييد آيا حضور در فضاي مجازي كفايت نمي كند. پاسخ منفي است. شبكه هاي اجتماعي و وب سايت ها بسيار عالي عمل مي كنند اما گاهي ارسال يك نمونه از محصول به صورت سمپل براي مشتريان قديمي به همراه بولتن يا كاتالوگ براي معرفي محصول بسيار كارآمد است. زيرا مشتري احساس مي كند كه شما براي او ارزش زيادي قائل هستيد و قبل از اينكه محصول را به صورت عمومي وارد بازار كنيد نظر او را جويا مي شويد. اين بهترين روشي است كه مي توانيد مشتريان تان را در چرخه حيات محصولات تان نگه داريد و آنها را نسبت به اتفاقاتي كه براي برند شما مي افتد كنجكاو كنيد. علاقه نسل جديد به اشتراك علاقه مندي هاي شان با دوستان خود مي تواند باعث افزايش مخاطبان و در نتيجه افزايش مشتريان شما شود.

نكته پنجم: در معرفي لوازم آرايشي حتما به زيبايي توجه كنيد. اين زيبايي مي تواند از انتخاب محل تا مانكن آرايشي باشد. هديه تولد براي شوهر هر چقدر محصول شما با ظرافت و زيبايي بيشتري عرضه شود امكان خريد نيز افزايش مي يابد. بازاريابي لوازم آرايشي با محصولات ديگر تفاوت دارد. هيچ وقت از فرمول ثابت بازاريابي كالاهاي عمومي استفاده نكنيد.

شايد براي كسي كه لاستيك ماشين مي خرد اصلا اين موارد كاربردي نداشته باشد. ظرافت و زيبايي اركان اصلي بازاريابي لوازم آرايشي است. حتي افرادي كه اين كالا را به صورت مستقيم عرضه مي كنند بايد توجه داشته باشند كه نظافت و زيبايي بسيار به چشم مي آيد. فرضا دختر خانمي كه روي صورت او جوش هاي ريزي دارد نمي تواند فروشنده خوبي براي لوازم آرايشي و بهداشتي باشد.

نكته ششم: براي محصول آرايشي خود داستان هاي كوتاه توليد كنيد. خانم ها به خواندن داستان علاقه مندند. شما داستان هاي كوتاه و جذابي درباره محصول خوب بنويسيد و آن را در شبكه هاي مجازي منتشر كنيد. حتي مي توانيد آن داستان كوتاه يا داستانك را در بروشور معرفي آن هم قرار دهيد. يك داستان خوب گاهي بيشتر از يك تيزر تلويزيوني و يا بيلبورد خياباني در جذب مشتري موثر است.

البته كساني بايد اين داستان ها را بنويسند كه كالا را كاملا مي شناسند و از حس و حال خانم ها كاملا آگاهند. تلفيق اين حس با نياز مي تواند مخاطب را علاقه مند كند تا آخر داستان را بخواند و سپس آن محصول را بخرد.

نكته هفتم: شايد شما هم ديده باشيد كه خانم ها در فروشگاه هاي لوازم آرايشي و بهداشتي هميشه محصولات آرايشي را بر روي دست خود تست كنند تا رنگ واقعي آن و تطابق آن با پوست خود را لمس كنند. شما اين امكان را هيچ وقت از مشتريان احتمالي خود نگيريد. اين شيوه بهترين شيوه براي معرفي محصول آرايشي شماست. البته اين امكان در فضاي مجازي وجود ندارد، اما مي توانيد با انتشار عكس هايي از تست محصولات خود بر روي پوست كه رنگ هاي مختلف را نشان مي دهد تا حدي اين حس را به مخاطبان خود القا كنيد تا رنگ واقعي را بر روي پوست خود ببينند و در نتيجه با اطمينان بيشتري خريد كنند.

بدون ترديد در زمانه اي كه هر سال چندين برند جديد به دنياي لوازم آرايشي و بهداشتي اضافه مي شود تمركز بر شيوه هاي خلاقانه بازاريابي و فروش اين نوع از محصولات بسيار اهميت دارد. شركت هاي توليدي بايد از افرادي براي بازاريابي و فروش محصولات آرايشي و بهداشتي خود استفاده كنند كه كاملا بر مشخصات محصول اشراف دارند و نيازها و خواسته هاي مشتريان را مي شناسند؛ تا براساس آگاهي از نيازهاي آنان، محصول آرايشي در زمان و مكان مناسب و به شيوه درست بازاريابي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.