۱۰ اشتباه رايج آرايشي

اين وبلاگ جاي خوبي براي آموختن در حوزه لوازم آرايشي و بهداشتي است

۱۰ اشتباه رايج آرايشي

۴۱ بازديد

برخي افراد تصور مي‌كنند خودشان بهتر از هر فرد ديگري مي‌تواند در مورد نوع آرايشي ,l محصولات فريمن  كه بيشتر از هر روش ديگري به او مي‌آيد، تصميم بگيرند و حاضر نيستند نظرات ديگران در مورد نحوه آرايش را بشنوند و يا به سراغ يادگيري بهتر مدل آرايش بروند. شايد اين حقيقت تا حدي درست باشد چون هر فرد با توجه به شناخت دقيقي كه از اجزاي صورت و چهره خود دارد، مي‌تواند تشخيص دهد چه مدل آرايشي بيشتري تناسب را با صورت و شخصيت او دارد. ولي برخي از اشتباهات رايج در مورد نوع آرايش مي‌تواند همه زحمات شما را خراب كند و اجازه ندهد بهترين نتيجه را از آرايش صورت خود بگيريد.

رنگ اشتباه كرم پودر

بهترين كرم پودر

اين مشكل بسيار رايج است و البته بايد بدانيد كه راه حلش هم به بسيار ساده است. براي خريد كرم پودر مناسب رنگ پوستتان به سراغ كانتر مغازه و قسمتي كه تستر لوازم آرايشي قرار دارند، برويد. كرم پودر يكي از محصولاتي است كه حتماً قبل از خريد بايد تست شود. رنگ پوست هر فرد داراي تناژ مختلف است و نوع آن هم با ديگري فرق مي‌كند. اين نكات در مورد محصولات مختلف كرم پودر هم صادق است. زماني كه تناژ پوست صورتتان را بشناسيد، مي‌توانيد رنگي قيمت محصولات ميبلين كه به پوست صورتتان مي‌خورد را راحت‌تر پيدا كنيد. ساده‌ترين روش اين است كه كمي از كرم پودر را بر روي خط فك امتحان كنيد. اين رنگ بايد در نور طبيعي چك شود، پس حتي مي‌توانيد به بيرون از فروشگاه برويد و صورت خود را درون آينه نگاه كنيد. بهترين كرم پودر نوعي است كه درست با رنگ پوستتان يكي باشد. شايد ترجيح دهيد كمي برنزه شويد و يا رنگي ديگر به پوست خود بدهيد. بايد بدانيد اين تفاوت رنگ با گردن و دست‌هايتان نشان مي‌دهد كه هيچ چيز طبيعي نيست.

استفاده از برس‌هاي قديمي، آلوده و كثيف

برس آرايشي

برس‌هاي آرايشي هر روز مورد استفاده قرار مي‌گيرند ولي به راستي هر چند وقت يك‌بار آنها را تميز مي‌كنيد و مي‌شوييد؟ آخرين باري كه يك ست برس آرايشي نو خريديد، چه زمان بوده است؟ خريد محصولات بورژوا  برس‌هاي آلوده و قديمي حاوي باكتري‌هايي هستند كه مي‌توانند  در حين استفاده اين آلودگي را به شما منتقل كنند و باعث التهاب، قرمزي و ايجاد آكنه و جوش روي پوست صورت شوند. برس هاي آرايشي را با آب و صابون بشوييد و اگر حوصله يا زمان كافي نداريد، برس هاي جديدي تهيه كنيد.

استفاده از برنز كننده‌هاي براق

زماني كه از پودرهاي برنز كننده براق و درخشان استفاده مي‌كنيد، ظاهر شما غيرطبيعي، تيره و به هم ريخته به نظر مي‌رسد. از محصولات آرايشي با فرمولاسيون مات استفاده كنيد تا پوست صورتتان را گرم‌تر كنند و ظاهري طبيعي به صورت شما ببخشند.

هماهنگ نبودن رنگ خط لب و رژ لب

رژ لب

شايد شما هم تصور كنيد كه استفاده از خط لب خصوصاً زماني كه تفاوت رنگ مشهودي با رژ لب داشته باشند، از مد افتاده است و يادآور دهه شصت خواهد بود، بايد بدانيد كه به غير از خط لب تيره كه حقيقتاً بسيار قديمي شده است، اگر خط لب را به درستي و با انتخاب رنگ صحيحي انجام دهيد، محصولات نيوآ مي‌تواند حجم لب را بهتر و برجسته‌تر نشان دهد و از پخش شدن احتمالي رژ لب خارج از خطوط اصلي لب نيز جلوگيري كند. براي اين ترفند بايد به دنبال مدادي باشيد كه با رنگ رژ لبتان ست باشد و تناليته رنگي يكساني داشته باشند. حال مي‌توانيد خط لب را دور تا دور خطوط لب با دقت بكشيد تا علاوه بر آنكه رژلبتان را طبيعي‌تر جلوه دهد، باعث ماندگاري بيشتر آن نيز شود.

استفاده بيش از حد از پودر يا پنكك

خريد پنكيك

با توجه به گفته‌هاي افراد متخصص در زمينه آرايش و زيبايي، اگر از پنكك و ديگر پودرهاي آرايشي بيش از ميزان مجاز استفاده كنيد، موجب به وجود آمدن خطوط و رگه‌هايي روي پوست مي‌گردد كه باعث بالا رفتن سن مي‌شود. تصور نكنيد كه با داشتن پوست خريد محصولات الارو  چرب مجاز به استفاده نامحدود از پودرهاي صورت براي از بين بردن چربي صورت هستيد. بلكه بايد با استفاده از روش‌هاي مراقبتي پوست از چربي اضافي جلوگيري كنيد. زماني كه پودر و پنكك‌ها را روي قسمت‌هاي براق صورت به كار مي‌بريد، باعث مي‌شود آرايشتان سنگين و غليظ‌تر به نظر برسد و حالتي تيره به صورت مي‌دهد. مي‌توانيد از محصولات ورقه‌اي مخصوص پوست چرب استفاده كنيد تا چربي و براق بودن اضافي صورت را بگيريد و آرايشتان را تازه‌تر كنيد.

ابروهاي پر شده با آرايش

خريد مداد ابرو

ابروهاي زيبا با فرم درست مي‌تواند ويژگي‌هاي صورت شما را برجسته‌تر كند، چشم‌ها را بازتر نشان دهد و چهره‌تان را هم جوان‌تر كند. زماني كه سعي مي‌كنيد با استفاده از سايه يا مداد ابرو، فرم اصلي ابروها را تغيير دهيد و آنها را تيره‌تر كنيد، آرايش صورت غليظ‌تر مي‌شود. براي اينكه بتوانيد تنها فضاهاي خالي ابرو را پر كنيد و ظاهري طبيعي به آنها ببخشيد، قيمت محصولات ايپك  از مداد و سايه‌هاي نرم و سبك‌تر استفاده كنيد. مي‌توانيد با استفاده از برس تميز و شسته شده ريمل پودرهاي اضافي را از روي ابرو پاك كنيد و سايه‌ها را به خوبي تركيب كنيد. بعد از آنكه فرم مورد نظرتان به دست آمد، از ژل ابرو براي ثابت ماندن آن استفاده كنيد.

استفاده زياد از كانسيلر براي زير چشم

خريد كانسيلر

بسياري از خانم‌ها به صورت روزانه از كانسيلر استفاده مي‌كنند ولي اين به آن معنا نيست كه كار روزمره‌تان درست است. اغلب افراد از كانسيلر براي پوشاندن سياهي‌هاي زير چشم استفاده مي‌كنند و به همين دليل رنگ روشن‌تر را انتخاب مي‌كنند. ولي واقعيت اين است كه اين رنگ و مدل استفاده از كانسيلر آرايش را سنگين مي‌كنند و حتي مي‌توانند باعث ايجاد رگه و محصولات كامان  نمايان شدن چروك بيشتر گردد. به گفته متخصصين كانسيلر بايد يك درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد تا اثر روشن‌كنندگي مطلوبي بر جاي بگذارد. كانسيلر را با انگشت حلقه زير چشم بزنيد با اين روش راحت‌تر پخش مي‌شود و ظاهري طبيعي‌تر به چهره‌تان مي‌دهد.

استفاده نكردن از پرايمر سايه چشم

پرايمر چيست

آيا تا به حال برايتان اتفاق افتاده است كه بعد از استفاده از سايه چشم مشاهده كنيد به صورت تكه روي پلكتان باقي مانده يا ريخته است؟ اين مشكلات به دليل استفاده نكردن از پرايمر پلك و ماليدن مستقيم سايه پشم روي پلك است. اين كار باعث مي‌شود سايه به خوبي پخش نشود و رگه‌هايي باقي مي‌گذارد كه هدف اصلي آرايش را از بين مي‌برد. بهتر است پلك را از خط مژه تا خط ابروها با پرايمر سايه پوشش دهيد. اين كار باعث مي‌شود سايه براي مدت طولاني‌تري روي پلك باقي بماند. زماني كه سايه را روي پلك مي‌ماليد، آن را به خوبي محو كنيد و با رنگ‌هايي كه مد نظر داريد تركيب كنيد. بهتر است از براش مخصوص سايه كه داراي مو است و نه پد اسفنجي استفاده كنيد. تا ظاهري طبيعي‌تر به چشمان خود ببخشيد.

هايلايت كردن بيش از حد اجزاي صورت

هايلايتر

براي اينكه بتوانيد اجزاي صورت خود را برجسته‌تر و زيباتر نمايان كنيد، اغلب از محصولاتي به نام هايلايتر يا روشن‌كننده‌ها استفاده مي‌كنيد. اين محصولات در بسياري از مواقع براق هستند. درخشيدن پوست زيبا است ولي زماني كه اين درخشندگي بيش از اندازه شود، ظاهري غيرطبيعي و نازيبا به شما مي‌دهد. براي اينكه نتيجه بهتري باقي بماند، از هايلايترهاي طبيعي استفاده كنيد كه تناژ نقره‌اي يا اكليل‌هاي زياد نداشته باشد. با استفاده از برس بادبزني آنها را روي خطوط گونه، گوشه داخلي چشم و در امتداد خط بيني به كار ببريد.

استفاده از كانتور صورت با رنگ بسيار تيره

كانتورينگ

در كنار استفاده از هايلايترها، محصولاتي به نام كانتور استفاده مي‌شوند كه رنگ تيره‌تري از پوست دارند و به نوعي تكميل‌كننده يكديگر هستند. اگر كانتور را به درستي استفاده كنيد، برجستگي بيشتري به اجزاي صورت مي‌بخشد ولي اگر آن را به اشتباه انتخاب كنيد، چهره‌اي غيرطبيعي باقي مي‌گذارد. در مورد انتخاب كانتور بايد رنگي را انتخاب كنيد كه دو درجه از پوست صورتتان تيره‌تر باشد و بايد آن را به خوبي روي صورت محو كنيد تا به صورت خطي به چشم نيايد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.